top of page
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon

FAQ

ALGEMENE INFORMATIE

​

Wat zijn de in- en uitchecktijden?
Check-in
kan vanaf 16.00 uur.  
Laat zeker weten wanneer je aankomt, dan kunnen we jullie persoonlijk verwelkomen.  Je kan gerust al vroeger de bagage brengen, indien de kamer vroeger vrij is kan je ook al op de kamer.

​

Check-out is om 11.00 uur.  De bagage kan je indien gewenst tijdens de dag van vertrek laten staan in de inkomhal en deze later komen ophalen. 

​

Is ontbijt inbegrepen in de kamerprijs?

Ontbijt is altijd inbegrepen in de kamerprijs, tenzij je geboekt hebt zonder ontbijt.  In dat geval is er ook geen mogelijkheid om te ontbijten doordat we zelf afwezig zijn maar we hebben wel hele goede aanbevelingen in de buurt.

​

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden?

B&B:

- Annulering tot 8 dagen voor aankomst: geen kosten (100% bij een non-refundable).
- Annulering 7 dagen of minder voor aankomst: 100% van de totale reservering wordt ingehouden.
- Reserveringen binnen 7 dagen voor de aankomstdatum kunnen niet worden geannuleerd (100% van de totale reservering wordt ingehouden).

Wellness:

Tot 3 dagen voor het gekozen privé wellness tijdstip kunt u gratis wijzigen. U kunt dan het eerder geboekte tijdstip overboeken naar een nieuwe datum binnen het jaar. Bij wijziging of annulering minder dan 3 dagen voor het gekozen privé wellness tijdstip wordt het volledige bedrag aangerekend en kunt u niet meer omboeken naar een ander tijdstip. Bij laattijdige aankomst op de gemaakte afspraak zal enkel de resterende tijd van de afspraak worden benut.

​

Kan ik voor 1 nacht boeken?

Tijdens weekends en feestdagen geldt een minimumverblijf van 2 nachten, tenzij er 'gaatjes' vrij zijn.  Behalve het "All night long" arrangement in de wellness, daar kan je altijd per 1 nacht boeken.

​

KAMERS EN VOORZIENINGEN

​

Zijn er privébadkamers?

Elke kamer heeft een eigen badkamer, al dan niet met bad en/of douche en toilet.

​

Is er gratis wifi beschikbaar?

Er is overal gratis wifi.

​

Is er airconditioning of verwarming in de kamer?

Elke kamer beschikt over airconditioning en verwarming.

​

Zijn handdoeken en beddengoed inbegrepen?

Handdoeken en beddengoed zijn inbegrepen in de kamerprijs.

​

Is er shampoo en douchegel voorzien?

Shampoo en douchegel zijn voorzien.  We hebben gekozen voor natuurlijke producten van het Belgische merk "Likami".

​

Is er koffie en thee op de kamer?

Koffie, thee en water zijn voorzien op de kamer.  Kraantjeswater is ook drinkbaar.

​

Is er een minibar of koelkast op de kamer?

Neen, we zijn van dit principe afgestapt omdat minikoelkastjes veel verbruiken en lawaai maken.  Er is een honesty bar met gekoelde drankjes in de ontbijtruimte, we vragen dan ook om geen eigen drank te verbruiken.​​​​

BEREIKBAARHEID EN PARKEREN

​

Waar kan ik parkeren?

Wij beschikken zelf niet over parkeerplaatsen, je kan wel de bagage lossen en daarna de auto verplaatsen.

- Langs de Bevrijdingslaan (gratis, let op want op zaterdagochtend is er deels een parkeerverbod van 9u tot 13u)

Aan het Station (7€ per 24 uur),

- Parking ’t Zand (tarieven zie https://www.interparking.be/nl/parkeren/brugge/centrum-t-zand/)

- Parking Biekorf (tarieven zie https://www.interparking.be/nl/parkeren/brugge/biekorf/)

- Parking Ezelstraat (tarieven zie https://www.interparking.be/nl/parkeren/brugge/centrumezelstraat/)

​

Hoe kan ik jullie bereiken als ik met het openbaar vervoer kom? 

Per taxi (Taxi Snel: +32 50 36 36 49 of Uber)

Te voet (20 min).

(Zelf maken wij op vakantie altijd gebruik van de App CityMapper.)​

​

Zijn jullie rolstoeltoegankelijk?

Neen, helaas kregen we geen toestemming om een lift te plaatsen in dit beschermd gebouw...  Alle kamers bevinden zich op het eerste of tweede verdiep.

​

ETEN EN DRINKEN

​

Wat wordt er geserveerd bij het ontbijt?

Op het menu staan onder meer zelfgebakken brood, koffiekoeken, huisgemaakte granola, vers fruitsap, een fris fruitslaatje, een eitje naar wens…

Ontdek zeker ook onze streekproducten van onder andere kaas, confituur en verse yoghurt. Hebt u een allergie, bent u veganist of hebt u andere wensen?

​

Houden jullie rekening met dieetwensen of allergieën?

Zeker!  We vragen wel om dit op voorhand door te geven zodat we de nodige voorbereidingen kunnen doen.

​

Kan ik gebruik maken van een keuken of magnetron?

De keuken kan enkel gebruikt worden als het geboekt wordt als groepsaccomodatie.​​

​

Serveren jullie lunch of dinner?

Omdat onze B&B pal in het centrum van de historische stad ligt, met veel restaurants in de buurt, bieden wij geen lunch of dinner aan.  Er kunnen wel tapas besteld worden op voorhand.  

HUISDIEREN EN KINDEREN

​

Zijn huisdieren toegestaan?

Huisdieren (katten, honden, ...) zijn niet toegestaan.  Houdt er rekening mee dat we jullie niet toelaten en dat het verblijf ook niet terugbetaald wordt.

​

Zijn kinderen welkom?

Om de rust van alle gasten te garanderen, zijn kinderen onder de 10 jaar niet toegelaten, tenzij u alle 4 de kamers geboekt hebt.

Vanaf 10 jaar zijn kids welkom in een aparte kamer, we hebben geen extra bedden en het maximum aantal personen per kamer is 2.​

​

SCHOONMAAK & HYGIËNE

​

Is schoonmaak inbegrepen in de kamerprijs?

Schoonmaak is inbegrepen in de kamerprijs.  We vragen om zelf met het nodige respect om te gaan met de kamers zodat de volgende gasten ook een verzorgde kamer krijgen.  Alle schade dient vergoed te worden.

 

Wordt de kamer dagelijks schoongemaakt?

Standaard worden de kamers na 2 overnachtingen schoongemaakt.  We maken het bed op, vervangen de handdoeken indien gewenst, legen de vuilbakjes en vullen koffie, thee, wc-papier, ... aan.  Jullie persoonlijke spullen ruimen we niet op.  Laat het ons ook weten als je iets extra nodig hebt.​​

​

​

OMGEVING EN ACTIVITEITEN

​

Wat zijn leuke activiteiten in de buurt?

Er is altijd wel iets te doen in Brugge, voor elk wat wils.  Wat de één leuk vindt, vindt de ander misschien minder leuk dus verwijzen we jullie graag naar de website www.visitbruges.be.  

​

Kunnen jullie iets aanraden qua restaurants of bezienswaardigheden?

Nadat jullie geboekt hebben, bezorgen we een lijst met al onze favoriete plekjes voor lunch, dinner, koffie, wijnbar, cocktailbar, wafels, chocoladewinkels, musea...

​

Verhuren jullie fietsen of is er een fietsenstalling?

Wij verhuren zelf geen fietsen.  Fietsen die jullie zelf meebrengen of huren kunnen in de inkomhal (met camera) gestald worden.  Fietsen, steps, ... mogen niet mee op de kamer.

​

​

CONTACT & COMMUNICATIE

​

Hoe kan ik jullie bereiken bij vragen of problemen?

Meestal is er iemand van ons ter plaatse.  Is dat niet het geval, dan kan je ons altijd telefonisch bereiken (WhatsApp of bellen).  Caroline +32473277976 - Gert +32478651461

We vinden het heel belangrijk dat jullie het hier naar jullie zin hebben.  Wij doen ons uiterste best maar er kan zich altijd iets voordoen dus aarzel niet om ons hierover aan te spreken.  We hebben liever dat we het nog voor jullie in orde kunnen brengen dan dat we achteraf moeten lezen in een review dat jullie iets tekort hadden. 

​

Welke talen worden er gesproken?

Wij spreken Vlaams, Nederlands, Frans, Engels, Duits en een beetje Spaans.  Niet altijd even goed als jullie maar we doen ons best. :-)

​

​

GOEDE AFSPRAKEN MAKEN GOEDE VRIENDEN

​

Mag er binnen gerookt worden?

NEEN!  Er kan gerookt worden in de tuin of op het terras van de Belfort-kamer (met het raam dicht zodat de geur buiten blijft! ;-)

​

Zijn bezoekers toegestaan in de kamers?
Omwille van rust en veiligheid zijn alleen ingeschreven gasten toegestaan in de kamers. Bezoekers kunnen in overleg gebruikmaken van de gemeenschappelijke ruimtes.

​

Is het toegestaan om alcohol te nuttigen op de kamer?
Ja, in redelijkheid. We vragen gasten wel rekening te houden met andere bezoekers en geluidsoverlast te vermijden. Excessief alcoholgebruik of wangedrag is niet toegestaan.

​

Is het toegestaan om muziek te luisteren of tv te kijken?
Zeker, maar graag op een zacht volume. Houd s.v.p. tussen 22.00 uur en 08.00 uur extra rekening met nachtrust voor alle gasten.

​

Kunnen we na 22:00 uur nog thuiskomen?
Ja, dat is mogelijk. Jullie ontvangen een badge waarmee jullie ten allen tijde binnen kunnen.  Wel vragen we om bij terugkomst stil te zijn zodat andere gasten niet worden gestoord en let erop dat de deur altijd goed dicht is.

 

Wordt er gevraagd om een borg?
Nee, we vragen geen borg. Wel rekenen we op respectvol gebruik van de kamer en inventaris. Beschadigingen of vermissingen kunnen in rekening worden gebracht.

​

NOG VRAGEN?

​

Aarzel niet om contact met ons op te nemen voor hulp of tips. We zijn er graag voor je.

Wij wensen je een heerlijk en ontspannen verblijf!

​

Hartelijke groet,

​

Caroline & Gert

​

bottom of page